AinaPay

AinaPay – FAQ

Usein kysytyt kysymykset yrityksille ja käyttäjille

Kysy lisää AinaPaysta

Miten maksan kännykällä? Kuka laskuttaa ja koska?

Täällä voit tutustua mobiilimaksamiseen liittyviin kysymyksiin ja vastauksiin, jotka askarruttavat usein niin palveluntarjoajia kuin käyttäjiä. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ole hyvä ja ota yhteyttä AinaPayn asiakaspalveluun.

Usein kysytyt kysymykset

Q: Mistä tunnistan AinaPay Oy:n mobiilimaksupalvelun?

A: Palveluntuottajan mobiilimaksuhinnaston / ohjetaulun yhteydessä on selvitys maksupalveluntarjoajasta. Myös maksupalvelunumero kertoo palveluntuottajan. AinaPayn kautta olevat maksupalvelunumerot ovat 060605-alkuisia.

Q: Mikä on palveluntuottaja?

A: Palveluntuottaja on AinaPayn kanssa sopimuksen tehnyt yritys, jonka tuotteita / palveluita voi maksaa mobiilimaksulla.

Q: Mikä on maksupalveluntarjoaja?

A: AinaPay on maksupalveluntarjoaja, jolla on Finanssivalvonnan päätöksellä oikeus tarjota maksupalvelua ilman toimilupaa. AinaPay kehittää ja ylläpitää mobiilimaksupalvelualustaa, jonka perusteella palveluntuottajan palveluita ja tuotteita voi maksaa mobiilimaksulla.

Q: Kun maksan ostoksen mobiilimaksulla, miten palveluntuottaja saa rahat?

A: AinaPay tilittää palveluntuottajalle mobiilimaksut osapuolten välisen sopimuksen mukaisesti.

Q: Milloin ja miten minulta veloitetaan maksu?

A: Maksu veloitetaan matkapuhelinlaskullasi matkapuhelinoperaattorisi toimesta maksutapahtumaa seuraavan matkapuhelinlaskutuksen yhteydessä.

Q: Matkapuhelinlaskullani näkyy saajana AinaPay Oy. En ole ostanut mitään AinaPaylta?

A: AinaPayn nimi näkyy laskulla, koska maksupalvelunumero on AinaPayn numero. Todellisuudessa veloitus koskee palveluntuottajan palvelua / tuotetta, joka on ostettu mobiilimaksulla.

Q: Voiko prepaid-liittymällä maksaa mobiilimaksuostoksia?

A: Prepaid-liittymää ei voi käyttää mobiilimaksuostosten maksamiseen.

Q: Puhelu ilmoittaa, että maksutapahtuma onnistui, mutta en saanut palvelua / tuotetta, keneen olen yhteydessä?

A: Näissä tapauksissa ole ensisijaisesti yhteydessä palveluntuottajaan.

Q: Puhelu katkesi kesken, onko ostos kuitenkin veloitettu?

A: Kesken jääneestä ostotapahtumasta ei mene veloitusta kokonaisuudessaan, mutta puhelun kestosta riippuen osa sykäyksistä yleensä veloitetaan. Jos olet epävarma, voit olla yhteydessä asiakaspalvelu@ainapay.fi. Hyvitämme tällaiset aiheettomat veloitukset pyynnöstäsi.

Q: Haluan tehdä AinaPaylle reklamaation mobiilimaksupalvelusta, miten toimin?

A: Toivottavasti voit tehdä reklamaation kirjallisesti sähköpostiosoitteeseen reklamaatio@ainapay.fi. Asian selvittämiseksi tarvitsemme sinulta seuraavat tiedot: nimesi ja yhteystietosi; matkapuhelinnumero, josta maksupalvelunumeroon on soitettu; maksupalvelunumero, johon olet soittanut; ajankohdan, milloin soitto on tapahtunut sekä tilinumero, jolle mahdollinen hyvitys voidaan maksaa. Puhelinlaskultasi emme valitettavasti voi poistaa reklamoituja veloituksia.

Q: Miten saan AinaPayn käyttöön yritykselleni?

A: Palvelun käyttöönotto edellyttää AinaPayn ja palveluntuottajan välistä palvelusopimusta. AinaPay määrittää palveluntuottajan käyttöön oman maksupalvelunumeron (060605-numero).

Q: Miten AinaPay käytännössä toimii?

A: Asiakas soittaa palvelun yhteydessä ilmoitettuun maksupalvelunumeroon ja saa tuotteen tai palvelun välittömästi käyttöönsä onnistuneen maksutapahtuman rekisteröitymisen jälkeen. Järjestelmämme huolehtii soiton ohjauksesta oikeaan osoitteeseen, maksutapahtuman välittämisestä järjestelmän tietokantoihin, maksutapahtumaraportin toimittamisesta palveluntuottajalle ja maksujen tilittämisen osapuolten sopimalle palveluntuottajan pankkitilille.

kartoitusvartti.jpg

Varaa kartoitusvartti

Asiantuntijamme kertoo, miten voimme auttaa yritystäsi ratkaisemaan haasteesi.

Varaa aika keskustelulle

AinaCom ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää?

Haluatko kuulla lisää AinaPaysta? Asiantuntijamme ovat valmiina vastaamaan!

Ota meihin yhteyttä