AinaGlobe_edut_yritykselle.jpg

Ajankohtaista

Haluatko saada uutiset ja tiedotteet sähköpostiisi?

Tuoreimmat artikkelit

Olen aiemmissa blogeissani pohtinut suomalaisten yritysten maailmanvalloitusta ja meidän rooliamme yhteyksien mahdollistajana Aina Globen avulla. Toki maailmanvalloitukseen kuuluu muutakin. Prospektointia tehdessämme olemme tutustuneet suureen joukkoon kansainvälisesti toimivia suomalaisia yrityksiä ja käyneet läpi lukuisia kotisivuja. 

Olemme itse muutaman vuoden määrätietoisesti uudistaneet markkinointiamme, erityisesti inboundia, digimarkkinointia ja markkinoinnin automatisointia. Tästä syystä olemme samalla katsoneet yrityksiä sillä silmällä, että mitä itse voisimme vielä oppia. Inboundin kehittäminen lienee kiinnostavan kaikkia yrityksiä, jotka ovat kiinnostuneet myymään jotain – olkoonkin se vähän bullshit bingo -termi.


Todettakoon tässä vaiheessa, että vaikka tarjoamme ICT-palveluja laidasta laitaan suomalaisille yrityksille, niin tässä asiassa meillä ei ole oma lehmä ojassa. Me emme ole digimarkkinointitoimisto.

"Olemme kuitenkin onnistuneet moninkertaistamaan oman inbound-liidien tuotantomme markkinoinnin automatisointia opetellessamme, ja haluamme jakaa kokemuksia muidenkin aiheesta kiinnostuneiden kanssa."

Käydessämme Aina Globe -lanseerauksen yhteydessä läpi lukuisia maailmanvalloitusta tekeviä suomalaisten firmojen nettisivuja pisti silmään, että yllättävän harva tekee vielä määrätietoisesti työtä inboundin eteen. Sivustot ovat yleisesti ammattimaisesti tehtyjä, ja erityisesti sijoittajille suunnattuihin osioihin on panostettu. Tuotteet ja palvelut esitellään hyvin, mutta nimenomaan asiakashankintaan suunnattuja nappuloita, oppaita ja kyselyitä on sitten jo huomattavasti harvemmalla. Inboundin luominen muilla kielillä kuin suomeksi tai englanniksi näyttää myös olevan harvinaista. B2C-puolella asioita on selvästi mietitty enemmän.


04_Globe

"Vaikein työ myynnissä, oli kyse sitten kotimaisesta tai kansainvälisestä, on kuitenkin päästä kylmästä kontaktista eteenpäin."

Ainakin oman kokemuksemme mukaan tulokset ovat paljon parempia, kun asiakas lähestyykin itse meitä. Varmaan jokaisen myyntimiehen tai -naisen mielestä on mukavaa, että reissuun lähtiessä olisi vähintään puolilämmin poka jo valmiina odottamassa, eikä työtä tarvitsisi aloittaa nollasta.

Meilläkin kehitetään ja kehitytään inboundissa, ja työ jatkuu edelleen. Sitä tukeaksemme uudistimme jokin aika sitten ilmeemme freesimmäksi ja päivitimme nettisivumme  mitä mieltä olet, pokaisitko meidät? Jos vastaus on kyllä, jätä viestiä alla olevan linkin kautta, ja otamme yhteyttä!

Varaa aika keskustelulle

Tomi Saario

Haluatko uutiset ja tiedotteet sähköpostiisi?

Tuoreimmat
artikkelit

Pihlajalinna Ainan asiakkaaksi
Lue lisää >
Palvele jokaista asiakastasi parhaalla mahdollisella tavalla —  markkinajohtaja Genesys PureCloud™ nyt Ainalta
Lue lisää >
IT sucks? Hanki toimiva!
Lue lisää >