Vältä ylihinnoitellut roaming-maksut maailmalla

Aina Globe FAQ

Tästä voit löytää vastauksia kysymyksiisi Aina Globeen liittyen. Jos et löydä etsimääsi, voit aina olla yhteydessä meihin puhelimitse +358 75 755 3000, sähköpostitse service@ainaglobe.com tai täyttämällä oheisen lomakkeen.


Kysymyksiä ja vastauksia


Mikä on Aina Globe?

Aina Globe -matkapuhelinliittymä on tarkoitettu paljon matkustaville, mannertenvälisiä liikematkoja tekeville henkilöille. Aina Globen avulla matkapuhelimen käytöstä ulkomailla kertyvät kulut pysyvät yrityksen hallinnassa.

Tärkeimmissä liikematkakohteissa, yli sadassa maassa ympäri maapallon, puhut ja käytät mobiilidataa kiinteällä kk-maksulla ilman yllättäviä roaming-kuluja. Tämän lisäksi Aina Globe kattaa toiset sata maata, joissa puhut ja surffaat edullisesti pienellä lisäveloituksella.

 

Mistä voin tilata liittymän ja kuinka nopeasti saan sen käyttööni?

Aina Globe-liittymän voit tilata osoitteesta www.ainaglobe.com/tilaa, sähköpostilla service@ainaglobe.com tai puhelimitse +358 75 755 4000.

Olemassa olevan puhelinnumeron siirto Aina Globe-liittymäksi kestää n. 5 arkityöpäivää. Uuden numeron saat käyttöösi 2 arkityöpäivässä.

 

Miten liittymä toimii?

Aina Globe-liittymä toimii perinteiseen tapaan puheluiden, mobiilidatan ja tekstiviestien osalta kuten aikaisempikin liittymäsi. Ainoastaan puheluiden soittaminen Euroopan ulkopuolelta toimii uudella tavalla:

  1. Soita valitsemaasi numeroon.

  2. Puheluyhteyden muodostamista ei tarvitse jäädä odottamaan kuten ennen.

  3. Muutaman sekunnin kuluttua puhelimesi soi.

  4. Vastaa puheluun, kuulet lyhyen merkkiäänen ja puhelusi yhdistyy vastaanottajalle.

 

Mikä on maaryhmien tarkoitus?

Palvelumme on jaettu maantieteellisesti kolmeen osaan, A- B- ja C-ryhmiin. 

A-ryhmä sisältää yli sata useimmin matkustettua liikematkojen kohteena olevaa maata, joissa puhut ja surffaat paketin mukaisella kk-maksulla ilman maakohtaisia lisäveloituksia.

B-ryhmä sisältää hieman harvemmin matkustettuja maita, joissa puhut ja surffaat paketin mukaisella kk-maksulla ja tämän lisäksi perimme maakohtaisen lisäveloituksen puheesta (€/min) ja datasiirrosta (€/Mt).

C-ryhmä sisältää muutamia harvoin matkustettuja maita, joissa puhut ja surffaat paketin mukaisella kk-maksulla ja tämän lisäksi perimme maakohtaisen lisäveloituksen puheesta (€/min) ja datasiirrosta (€/Mt).

Kaikissa B- ja C-ryhmän maissa ei ole datasiirto- tai tekstiviestipalvelua tarjolla, vaikka puhelut toimivatkin.

 

Miten toimin, jos liittymääni kuuluvat paketit tulevat täyteen?

Saat ilmoitukset, jos puhepakettisi on lähestymässä käyttörajaansa (n. 75% ja 100% täyttöaste). Uutta puhepakettia ei tarvitse erikseen tilata, lisäämme sen automaattisesti. Näin varmistamme sen, että sinulla on maailmalla aina vähintään puheyhteys käytettävissäsi.

Saat myös ilmoitukset, jos datapakettisi on lähestymässä käyttörajaansa (n. 75% ja 100% täyttöaste). Perusasetuksena on, että sinulle lisätään uusi datapaketti automaattisesti, jotta mobiilidata on maailmalla aina käytössäsi. Voit halutessasi poistaa automaattisen paketin lisäyksen lähettämällä asiasta sähköpostin osoitteeseen service@ainaglobe.com. 

Mikäli olet poistanut datapaketin automaattisen uusinnan, voit tilata lisäpaketin seuraavasti: 

Tilaus toiminnekoodin avulla: 

  1. Soita numeroon #123#

  2. Valitse puhelimesi näytölle avautuvasta valikosta haluamasi datalisäpaketti.

Tilaus tekstiviestin avulla:

Lähetä viesti DATAPAKETTI lyhytnumeroon 14055. Saat paluuviestinä vahvistuksen datapaketin kytkennästä.

 

Miten voin tarkistaa pakettieni saldotilanteen?

Puhe-  ja datasaldon sekä tekstiviestien määrän tarkistaminen onnistuu seuraavasti seuraavilla ohjeilla. 

Saldon tarkistaminen toiminnekoodin avulla:

  1. Soita numeroon #123#

  2. Valitse puhelimesi näytölle avautuvasta valikosta haluamasi saldotarkistus.

Saldon tarkistaminen tekstiviestin avulla:

Lähetä viesti SALDO lyhytnumeroon 14055.  Saat paluuviestinä pakettien saldotiedot ja lähetettyjen tekstiviestien määrän.

 

Miten liittymäpakettiani laskutetaan Suomessa?

Aina Globe sisältää kotimaassa rajattoman 4G datasiirron ja rajattoman puheen sekä saapuvien, että lähtevien puheluiden osalta normaalihintaisiin kotimaan liittymiin.

Puheluista Suomesta ulkomaille ei peritä erillistä maakohtaista ulkomaanpuheluhintaa. Ne kuluttavat valittua Globe-liittymäpakettia maaryhmittelyn ja hinnoittelun mukaisesti (ajantasainen hinnasto ja maaryhmittely löytyvät osoitteesta www.ainaglobe.com). Esimerkiksi puhelu Suomesta A-ryhmän maihin kuuluu pakettiin ilman lisäveloitusta.

Puheluista lisämaksullisiin yritys- ja palvelunumeroihin laskutamme palveluntarjoajan hinnaston mukaisesti. Emme veloita erillistä matkapuhelumaksua lisämaksullisissa puheluissa. 

Tekstiviestit hinnoittelemme kappaleittain erillisellä kotimaan hinnalla.  Lisämaksullisista palvelutekstiviesteistä laskutamme palveluntarjoajan hinnaston mukaisesti.

 

Missä maissa Aina Globe liittymäni toimii?

Aina Globe toimii yli 200 maassa ympäri maapallon. Katso täältä aina ajantasainen maaryhmittely ja hinnasto.

 

Miten puhelut Suomesta ulkomaille hinnoitellaan?

Puheluista Suomesta ulkomaille ei peritä erillistä maakohtaista ulkomaanpuheluhintaa. Ne kuluttavat valittua Globe-liittymäpakettia maaryhmittelyn ja hinnoittelun mukaisesti. Esimerkiksi puhelu Suomesta A-ryhmän maihin kuuluu pakettiin ilman lisäveloitusta.Katso täältä aina ajantasainen maaryhmittely ja hinnasto.

 

Miten toimin vikatilanteessa?

Puhelimen uudelleenkäynnistys on monesti nopein tapa poistaa hetkellinen vikatilanne päätelaitteen tai verkon aiheuttamissa vikatapauksissa. Saat lisätietoa ja voit tehdä vikailmoituksia sähköpostitse service@ainaglobe.com tai puhelimitse +358 75 755 3000.

 

Miten toimin, jos puhelimeni katoaa tai varastetaan?

Ilmoita puhelimen katoamisesta soittamalla asiakaspalveluumme +358 75 755 3000 (katoamisilmoitukset 24/7), jotta voimme estää mahdollisen liittymän luvattoman käytön.

Mikäli puhelimesi on varastettu tee lisäksi rikosilmoitus poliisille.

 

Mikä on liittymäni PIN- ja PUK-koodi?

Liittymän PIN-koodi on 0000 (neljä nollaa) liittymän ensimmäisen käyttöönoton yhteydessä. Tämän jälkeen voit vaihtaa PIN-koodin omaksesi puhelimesi asetuksista.

PUK-koodin saat puhelimitse asiakaspalvelustamme +358 75 755 3000 (PUK-koodi kyselyt 24/7).

Icon_brochure.png

Ota yhteyttä

Kysy Aina Globesta, me vastaamme mielellämme!